Jak myślimy o dziecku i o jego trudnościach rozwojowych?
Dziecko przychodzi do nas z różnymi doświadczeniami. Ze swoimi mocnymi stronami, ale też z problemami i trudnościami. Każde dziecko jest indywidualnością. Przyjmujemy je takim, jakie jest. Z szacunkiem dla kształtującego się człowieka.
Pierwsze lata życia są czasem intensywnego wzrostu, rozwoju ruchowego, poznawczego, emocjonalnego oraz społecznego. Nigdy później człowiek nie osiągnie rozwojowo tak wiele w tak krótkim czasie, jak dziecko w pierwszych sześciu latach swojego życia. Dlatego jest bardzo istotny etap w jego rozwoju. To fundament, na którym powstaje dorosły człowiek.
Czasem z różnorodnych przyczyn rozwój dziecka nie jest prawidłowy. W „fundamencie” pojawiają się luki, czyniąc go słabym i niestabilnym – brakuje umiejętności, które u innych dzieci kształtują się samoistnie. Wtedy konieczne jest wsparcie terapeutów, którzy kawałek po kawałku pomogą te luki zapełnić, tworząc mocną podstawę dla rozwijającego się człowieka.
W słowie „Rozwijanka” kryje się nasza filozofia codziennej pracy terapeutycznej. Tworzymy miejsce kształtowania samodzielnego, odpowiedzialnego za siebie młodego człowieka. Wierzymy, że pod wpływem odpowiednich oddziaływań jesteśmy w stanie wspierać w rozwoju dziecko, ale też i zdobywać dzięki niemu cenne doświadczenia, które wzmocnią nas w codziennej pracy. Wspieranie rozwoju, które wpisuje się w naszą nazwę, jest dla nas priorytetową wartością.
W ciągu kilku lat zdążyliśmy dzięki sile doświadczenia i ustawicznemu doskonaleniu warsztatu terapeutycznego, wypracować „ROZWIJANKOWE PODEJŚCIE”, które pozwala nam holistycznie spojrzeć na potrzeby dziecka i rodziny. Jego siła tkwi w postrzeganiu terapii jako systemu, który funkcjonalnie i kompleksowo odpowiada potrzebom dziecka. Z tego względu bardzo starannie dobieramy dzieci do grup przedszkolnych. Działania to zawsze poprzedza ocena rozwoju prowadzona z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi diagnostycznych, pozwalająca na wczesne wykrycie trudności i wdrożenie odpowiedniego wsparcia. Dziecko przez cały okres pobytu w przedszkolu ma zapewnioną diagnostykę nie tylko na potrzeby indywidualnych programów terapeutycznych, ale także orzeczeń o niepełnosprawności, kształcenia specjalnego i innych.
Z. Garczyński
By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś, kto we mnie uwierzy.
Pomagamy dzieciom w rozwoju
Patrzymy na dziecko całościowo i planujemy proces terapii oraz edukacji tak, aby w pełni wykorzystać potencjał dziecka.
Poczytaj o terapii i edukacji w naszym przedszkolu